26.4.12

Κύπρος - Ασφάλεια και Υγεία στην Εργασία





Ένα μεγάλο κεφάλαιο για τους εργαζόμενους είναι η διασφάλιση της ασφάλειας και της υγείας τους κατά τη διάρκεια της εργασίας τους.

Αρμόδια Αρχή στην Κύπρο  είναι το Τμήμα Επιθεώρηση Εργασίας.
Αποστολή του Τμήματος είναι η διαρκής και σταθερή βελτίωση των επιπέδων ασφάλειας και υγείας στους χώρους εργασίας, (.......) Η νομοθεσία που εφαρμόζει το Τμήμα βρίσκεται εδώ.

Βάσει των στατιστικών στοιχείων του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας (Ετήσια Έκθεση 2011), έχουμε την πιο κάτω εικόνα για τα ατυχήματα:



Εργατικά Ατυχήματα



Θανατηφόρα Εργατικά Ατυχήματα



Τα τελευταία χρόνια έχουν βελτιωθεί αρκετά τα θέματα Ασφάλειας και Υγείας στην εργασία. Αρκετοί εργοδότες έχουν βροβεί σε εκίμηση των κινδύνων, εισαγωγή νέων μηχανημάτων στην παραγωγή (CE Marking) κλπ. 

 Εκεί, που δεν βελτιωνόμαστε σχεδόν καθόλου, είναι στο θέμα της κουλτούρας και του τρόπου που αντιμετωπίζουμε ως άτομα αυτά τα θέματα. Είμαστε ο λαός του σικκιμέ τζαι του κουτουρού...


Αιτίες Ατυχημάτων - Επικίνδυνων συμβάντων:
1. Πτώσεις από Ύψος
2. Μηχανήματα (αφαίρεση προφυλαχτήρων, limit switch)
3. Ανατροπή οχημάτων
4. Ηλεκτρισμός
5. Πρανή εκσκαφών 

Οι πιο πάνω αιτίες ατυχημάτων, οφείλονται σε διάφορους παράγοντες που ενεργούν επικουρικά και πολλές φορές συνδυαστικά......

  •  Δεν υπάρχουν εγχειρίδια των μηχανημάτων 
            Συνήθως τα πετάμε στον κάλαθο...ή δεν τα ζητάμε καθόλου, αφού τα ξέρουμε όλα. Άτε σιόρ που εννα μου πουν εμένα ίνταλως να δουλέψω τη μηχανή.


  •  Δεν παρέχονται οδηγίες - πληροφορίες στους εργαζόμενους 
           Ρε Κωστή, βκάλε τζείντη μηχανή που σου είπα προχτές! (τούτη τζαι αν είναι ολοκληρωμέρνη οδηγία)

  •  Υπερεκτίμηση της εμπειρίας τζαι των δυνατοτήτων μας.
          Μάστρε μου, έσιει 30 χρόνια που δουλεύκω, πατώ πάνω σε δκυο πόντους τζαι δεν επαθα τίποτε ως τωρά γιατί.... προσέχω!

  • Κακή συντήρηση μηχανημάτων , Ελλείψεις  σε μηχανήματα/οχήματα (καθρέφτες, ζώνες ασφάλειας, limit switch)

  • Δεν καταγράφονται μεθοδολογίες για τις εργασίες που θα γίνουν 

Εργοτάξια

                                                   
Ρε, μα εννα βάλουμε σκαλωσιές; Ε, πε αλλόνα!
Σε 10 λεπτά τελειώνω. Που να βουρώ τωρά να έβρω τζαι να βάλω κιγκλιδώματα. Είσαστε ιδιότροποι.......
                                     
Περιμένουμε τον Μάστρο να βκάλει τα υλικά πάνω... 


Είμαι έτοιμος για βουτιά.  Λείπει η πισίνα....


Ατυχήματα


Ανατροπή Φορτωτήρα - Θανατηφόρο
Ανατροπή περονοφόρου - Θανατηφόρο

Τραυματισμός κατά τη συντήρηση κοχλία
                                     

12 σχόλια:

  1. όλα εν του κουτουρου που γινουνται στην Κυπρο. δεν αλλαζει τιποτε. μονο με σκληρες τιμωριες αν συμμορφωθουν ορισμενοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε σκληρές τιμωρίες υπάρχουν. Οι ποινές αυξηθήκαν από πέρσι από 17 χιλιάδες ή/και 2 χρόνια φυλακή (ανώτατη ποινή για κάθε κατηγορία), σε 80 χιλιάδες ευρώ ή/και 4 χρόνια φυλακή.
      Εμ... η τελευταία ποινή που μπήκε ήταν από 450 ευρώ σε 2 κατηγορίες... (άρα συμμόρφωση γιοκ). Αλλά αν πεις τζαι τίποτε είσαι κακός.

      Διαγραφή
  2. Ενιξερω τι να σχολιασω.....οτι πω νομιζω εν περιτό γιατι οι αριθμοι τζαι οι φώτο μιλουν που μόνα τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μπράβο, πολλά χρήσιμη ανάρτηση για να ξυπνούμε...πέρκι οι πιο νέοι κατεβάσουν τον νουν τους σιγά σιγά. ξερολοχωρκατοαππωμενοκυπραίοι που άμα εν για να πάθουν κάτι τζείνοι που εν προσέχουν, στ' ανάθθεμα αλλά η μαλακία ένι που πολλές φορές παίρνουν άλλους αθώους στον λαιμόν τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Που τες εμπειρίες που έχω τζαι τες κουβέντες που κόβκω με τον κόσμο, συνήθως εμείς οι Κυπραίοι, βάλλουμε νουν, μόνο μετά το ατύχημα....
      Οι παραπάνω μιτσιοί σήμερα εν αππωμένοι, τζαι με την πρώτη παρατήρηση που τους κάμνεις ξιτιμάζουν σε, τζαι γυρεύκουν να σε δέρουν.

      Διαγραφή
  4. Ωραίος. Δύσκολα αλλάσσει η νοοτροπία του Κυπραίου όμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού εμείς εδώκαμεν το φως στον κόσμο. Ξέρουν οι Ευρωπαίοι τζαι οι Αμερικάνοι που ασφάλεια;
      Η νοοτροπία καλλιεργείται που τον τζαιρόν που εν βρέφος κάποιος. Πόσες μάνες τζαι πατεράδες, είδες να βάλλουν το μωρό τους μες το ειδικόν κάθισμα όταν είναι στο αυτοκίνητο;

      Διαγραφή
  5. Δυστυχώς στην Κύπρο, σε αντίθεση με άλλες χώρες, εν παίρνουμε στα σοβαρά το θέμα ασφάλειας στην εργασία

    http://2.bp.blogspot.com/_u774y8jK0qo/TJHemEKtpdI/AAAAAAAACbI/p3DnUzbGg6o/s1600/safe1.jpg
    http://3.bp.blogspot.com/_u774y8jK0qo/TJHenX57q8I/AAAAAAAACbM/aOwxxXii20w/s1600/safe2.jpg
    http://3.bp.blogspot.com/_u774y8jK0qo/TJHeo0aTRUI/AAAAAAAACbQ/sw4I8rOBqAY/s1600/safe3.jpg
    http://fataldelay.com/SafetyAtWork/SafetyAtWork2.JPG
    http://fataldelay.com/SafetyAtWork/SafetyAtWork3.JPG
    http://www.ooodd.com/rbgp_images/safety-at-work13-1297156591.jpg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα τελευταία 10 χρόνια έγιναν βήματα μπροστά, αλλά σίγουρα είμαστε πολλά πίσω σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
      Στη Σουηδία ασχολούνται με θέματα εργονομίας και εργασιακού άγχους. Εδώ, ακόμα είμαστε στα βασικά...

      Διαγραφή
  6. που την εμπειρία μου όσο πιο έμπειρος εν ο μάστρος, τόσο πιο επιρρεπής εν στο ατύχημα, γιατί λόγω εμπειρίας εν προσέχει τόσο, ενώ ο νέος έχει παραπάνω φόο... αλλά το θέμα είναι ότι εν πρέπει να υπάρχουν καθόλου....

    υπάρχει εξήγηση για την ξαφνική αύξηση των θυμάτων το 2010;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φαντάζομαι μιλάς για τα θανατηφόρα. Δεν υπάρχει μια λογική εξήγηση. Όπως το θωρώ, δεν εξαρτάται μόνο από τις ενέργειες του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας και των εργοδοτών, αλλά κάποτε είναι και παιχνίδια της "τύχης" (ρίχνει τα ζάρια του ο Μέρφι).
    Για να καταλάβεις μια χρονιά, μέσα σε διάστημα 20 ημερών έγιναν 3 θανατηφόρα ατυχήματα σε μια συγκεκριμένη περιοχή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή